Login
+Follow

Mora – Vansbro. 77 km

By gunillaokennet on 2013.08.08 In Gunilla & Kennet

Vi visste att det skulle bli kallare idag med ”risk” för regnskurar. Men vi har haft bra väder tidigare under vår resa.
När vi vaknade såg vi att det regnat rejält under natten men nu regnade det bara lite lätt.
En fördel med att det regnar från start är ju att man klär sig därefter. Så det var poncho o skoöverdrag på. Även långa byxor åkte på. För vi vill inte sitta och frysa.
Men regnet avtog och slutade helt efter 1 timmas cykling. Skönt tyckte vi. Så där åkte regnkläderna av. Men det var kallt så jackan och långbyxorna fick va på.
11-fikat tog vi på stående fot. Alldeles för blött på marken.
Vi kom till Vansbro lite efter 15.00. Vi var sugna på några cykelmil till, men vi befinner oss i glesbygd så det är inte helt lätt att hitta övernattningsstugor.
Så vi tog in på campingen i Vansbro, Väldigt få gäster här en stuga till är upptagen och ca 8-10 husvagnar/husbilar finns här.
Regnet vräker nu ner så det känns skönt att sitta inne och ta en kopp te/kaffe med en god kanelbulle. Skall senare ikväll ta oss in till centrum av Vansbro och äta något.20130808-183321.jpg20130808-183600.jpg20130808-183714.jpg20130808-183756.jpg

5 Responses to "Mora – Vansbro. 77 km"

Comments (5)

1. Lina wrote:

Fina bilder! Jättekul att se! Kändes la gött att ni stannade i Vansbro när regnet sedan återkom. Annars har ni ju ert tält att sova i. Verkar inte som ni utnyttjar det nåt speciellt hehe. Men de dära häbrena ser inte ut att gå av för hackor, riktigt exotiska. Hoppas ni fick nåt gott att äta. Kramar

• gunillaokennet wrote:

Nä, mamma är inte så sugen på att tälta. Hon är lite stel i kroppen. Men det är bra att ha ifall vi är tvungna att tvärstanna. Härbret var fint att bo i.

• Lina wrote:

Ja precis, man vet ju aldrig va som kan hända utmed vägen så är ju verkligen bra med ett tält i nödfall. Och även om man hittar en solig, egen, fin plats man vill bo på lite off road ju. På tal om fina renar som ni sett så såg jag ett rådjur i slottsskogen i morse, och ett i Delsjön ikväll. Tyckte jag var lite häftigt. Men det är väl för att jag är i storstaden nu och inte på vildmarkssemester som ni.

2. Karolina&Jonas wrote:

Skönt med 100 mil avklarade, nu är det bara nedförsbacke hem 🙂 Vi hoppas att ni få en fortsatt härlig resa, det ser riktigt roligt och utmanande ut. Ta det försiktigt och cykla fort 🙂 Hälsningar från oss 🙂

• gunillaokennet wrote:

Va kul att höra ifrån Er, speciellt när vi är i Vansbro. Inte utan att vi tänkte på er när vi rullade in och såg all reklam om Vansbrosimningen
      Vi önskar er lycka till i framtiden och på Er stora dag i morgon.
      Gunilla och Kennet

3. Leave a comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

På cykel genom Sverige
Följ oss på vår cykelresa genom Sverige. Med start i Boden och Värnamo som slutdestination.